La BOHEME - En strikkeblogg

Velkommen til min strikkeblogg. Her kommer jeg til å legge ut mine fremtidige prosjekter

onsdag 17. mars 2010

Hekle-hysteri

Jeg forsøkte i sommer å lære meg å hekle. Det gikk ikke så veldig bra...eller så var det mest fordi jeg ikke hadde noe ordentlig prosjekt på gang. Men gjennom "Hobbyklubben" (http://www.hobbyklubben.no/) kjøpte jeg denne boka
Den er helt utrolig og viser masse bra teknikker.  Virkelig en abc for hekleentusiaster.
Så da bestemte jeg meg for å lære å hekle og startet å hekle min nye håndveske. Oppskriften er hentet fra garnstudio, og jeg syns den ble finere enn jeg hadde trodd. Silkebåndet gjør veldig mye og for å forsterke vesken og hindre at saker detter ut har jeg sydd en tøypose inni.

Monika spurte om jeg kunne hekle en lue/hatt til Nora og i dag ble den fedig.
Så som det ikke skulle være nok klarer jeg ikke legge fra meg heklenålen og har i dag heklet en halv bikini. Legger ut bilde når den er ferdig.

2 kommentarer:

  1. Hej Bea!
    Underbart fina saker du gör!! :-D Hade också velat kunna göra det!
    Skall vi länka till varandras sidor så att fler kan se våra sidor? :-)
    Kram

    SvarSlett
  2. Woohoo! Hvor blir det av bikinibilde a la Mira?! ;D

    SvarSlett