La BOHEME - En strikkeblogg

Velkommen til min strikkeblogg. Her kommer jeg til å legge ut mine fremtidige prosjekter

torsdag 2. september 2010

In the Summertime

Det har ikke vært så mange blogginnlegg denne sommeren, men det betyr ikke at jeg har latt strikketøyet ligge. Her er noe av sommerens prosjekter. En del av prosjektene kommer til å være hemmelige frem til jul ;)

Det første prosjektet før sommeren var denne omslagstoppen. Det er en DROPS oppskrift. Originalen er strikka med "Safran", men jeg har lenge hatt lyst til å strikke noe i "Baby Merino". 
Denne lua heklet jeg da jeg var hjemme hos foreldrene. Jeg har kalt den "Melon head" siden den likner litt på en vannmelon. Den er laget i "Lerke" garn (som forsåvidt var første gang jeg brukte). Oppskriften er inspirert av en luebok mamma hadde hjemme. Denne selger jeg for 250,-
Denne lua er en direkte oppskrift fra samme lue hefte. Modellen heter "Valmue". Den er også heklet i "Lerke" garn. Denne lua koster også 250,-

Mitt siste prosjekt var "Snabeldyret". Det er en oppskrift hentet fra DROPS. Jeg ble overrasket over størrelsen på kosedyret. På bildet ser den ganske liten ut, men den ble ganske stor i virkeligheten. For å gjøre den enda mer underholdene har jeg lagt i små bjeller som klinger når man beveger på den.

Nå holder jeg på med et par sokker som er bestilling fra Patrik sin kompis Peter. Og når de er klare...jo det er en del strikkeprosjekter i kø ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar